Kort om mycket

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Sedan sist har jag hunnit fira en vit jul, sprungit två rundor utan att behöva avbryta och tränat ett ordentligt styrkepass.

Julaftonsmorgonen började med en mil i kallt gnistrande vitt landskap, som ni kan se högst upp i inlägget, i soluppgången. Förutom att vänster knä bråkade sista kilometern (och lite tidigare också) var det en härlig runda! Jag avslutade med lite yoga och stretchövningar.

Vackra örhängen från Elena Stockholm låg under granen.
Vackra örhängen från Elena Stockholm låg under granen.

Sedan fortsatte dagen med att jag bland annat fick dessa vackra örhängen, designade av ingen mindre än min kusin Elena, vars far är anledningen till att jag startade denna insamling. Ni hittar hennes smycken – Elena Stockholm – hos ett antal återförsäljare eller via hemsidan. Hon säljer bland annat armband där 50 kr går till Ulla-Carin Lindqvist stiftelse för ALS-forskning!

Jag
Jag ute på en runda med mycket teknikfokus (inte just när jag tog denna bilden dock… 😛 ).

Väl hemma körde jag nästa löparpass på söndagen. Efter att ha åkt bil i 9 timmar kvällen/natten till söndagen, kommit hem strax efter 2 och sovit 5-6 timmar… Men det var väldigt skönt och blev ca 7,5 km med mycket teknikfokus. Kände inte av knät direkt heller, skönt!

Jag på gymmet
Jag kämpar med skivstången 🙂 Fotograf: Therese Schiller

I dag åkte jag och grannen till gymmet med barnen. Medan Therese körde hårt med mig med och utan skivstång i ca 45 min lekte barnen Labyrint och körde hinderbana för fullt. Alla hade vi kul! Jag körde även lite cykling som uppvärmning och nedvarvning, totalt 15 min.

I övrigt har jag även varit till en dietist, så nu efter nyår ska jag köra igång med FODMAP på riktigt och köra en riktig återföring denna gång för att ta reda på mer exakt vad min mage reagerar på. Jag tänker som så att om jag nu ska ta mig 125 mil genom Sverige är det ju bra om jag gör allt jag kan för att jag ska må så bra som möjligt inför, under och efter resan…! Så nu har jag planerat måltider och skrivit inhandlingslista inför första veckan på den utmaningen. För det är inte alltför enkelt… Det är många no-no:s!

Men nu! Nu ska jag köra lite yoga, läsa lite i min bok och sedan soooova! Godnatt!