Luuugnt distanspass efter en natt on the road

I dag gav jag mig ut på ett distanspass, men med tanke på att jag åkt bil drygt 72 mil i natt (varav jag kört de sista dryga 26) så var jag rätt så trött… När vi kom hem kring 4 i natt sov jag kanske 3 timmar innan yngsta vaknade och ville ha täcket, en stund senare vaknade äldsta och ville upp och se teve. När klockan var ungefär 10:45 släpade vi oss till slut upp ur sängen.

Det blev alltså ett luuuugnt pass som hade medeltempo 6:40. Sista kilometern var jag helt slut… Efteråt körde jag ca 10 min styrke med lite plankan, armhävningar, benböj, två hoppövningar med mera. Jag körde även lite “styrketräning” med barnen när de ville vara med. De fick då vara med och hitta på övningar. Jag avslutade med lite stretching.

Eftersom att jag hoppade över intervallpasset i veckan (hade tänkt köra det i går men det var ju så jäkla varmt så jag skippade det) gjorde jag om i veckoschemat lite. Veckan var tänkt att ha distanspass i morgon, veckans intervallpass på torsdag och långpass på lördag. Jag ändrade dock till distanspass i dag, förra veckans distanspass i morgon, denna veckas intervallpass torsdag eller fredag och så långpasset på söndag.

Jag kollade på schemat i boken innan jag sprang och trodde att jag skulle springa 6 km i dag, men när jag nu kollade Garmin Connects kalender där jag lagt in schemat upptäckte jag att jag skulle ha sprungit 8 km i dag. Nåja, jag hade ändå inte orkat det. Men med tanke på förutsättningarna tycker jag det hade varit dumt att springa längre och/eller snabbare. Så jag är nöjd!

Nu dusch och slapp i soffan!