Nya tag efter en veckas vila

Nu sätter jag igång igen med nya tag, både när det gäller träning och kost! Nu har det gått en vecka utan träning och med dålig kost, så nu är det dags att komma tillbaka. Det gör ju trots allt även gott för själen så det är nog bara bra att komma igång igen, även […]

Nu sätter jag igång igen med nya tag, både när det gäller träning och kost! Nu har det gått en vecka utan träning och med dålig kost, så nu är det dags att komma tillbaka. Det gör ju trots allt även gott för själen så det är nog bara bra att komma igång igen, även om sorgen och saknaden är lika stor än.

Jag började med ett intervallpass idag. Det blev 1 km uppjogg, sen 6×3 min hastighet ca 5.50-6.10 med 90 sek vila mellan. Sen 3×10 armhävningar och 3×15 benböj i skogen. Hade tänkt göra plankan också men det gick inte, var nog svårt med armhävningarna…:) Avslutade med ca 1 km promenad hem.

Kände av båda knäna under uppvärmningen och lite i början av intervallen, men när jag blir varm känns de inte av längre så jag får värma upp ordentligt.

Nästa pass på lö el sö är en mil lugn löpning. Blir första gången jag ska ge mig på milen! Hoppas jag inte blir lika rastlös då 😉

0 reaktioner på “Nya tag efter en veckas vila

  1. Kattis

    Duktig du är! Men ska du verkligen ge dig på milen direkt efter en vecka utan träning – det skulle inte ens jag göra – och jag har sprungit sedan februari. Enda gången jag tar milen efter en veckas vila är när det är ett lopp jag ska springa. Då tränar jag stenhårt veckorna innan och vilar sista veckan! Ta det lungt, spring två gång i helgen istället, typ 5-7 km varje gång.
    Kram kram

    1. Lisa

      Ja det kanske är dumt.. Hoppade bara in i träningsprogrammet där jag slutade. Får se hur jag gör.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *