Mina mål för 2013

Här kommer mina mål för året 2013, när det gäller träningen alltså!

  • Springa en mil under 60 min innan det är dags för Premiärmilen.
  • Springa Premiärmilen den 24 mars – mitt första millopp! Egentligen skulle jag vilja säga under 60 min, men med tanke på att det är mitt första millopp nöjer jag mig med under 65 min.
  • Springa Gävle halvmarathon den 4 maj – första halvmaran! Sätter ingen tidsgräns, men tränar för att klara det på 2 timmar. Är dock glad bara jag kommer runt 😉
  • Springa Vårruset i Gävle den 23 maj på under 30 min.
  • Springa Tjejmilen  den 7 september på under 60 min.

Det kanske tillkommer något lopp/mål, och kanske något ändras, men så här ser det ut än så länge iaf! Har dock inte anmält mig till något av det än så jag hoppas det inte hinner bli fullt 😉

Nu återstår att fundera på vilka belöningar jag ska ge mig själv om/när jag klarar målen… Hade jag haft råd hade jag gett mig själv en pulsklocka och lätta tävlingsskor, men men. Får försöka komma på något som passar även en egenföretagande mammaledigs plånbok 😉

4 kommentarer

Grymma mål! Jag har fortafarande inte kommit under timmen på milen – trots massor av träning och tre milslopp förra året. Ynka 30 sekunder ifårn) 🙁
Halvmaran – Göteborgsvarvet den 18/5 – hoppas jag komma i mål på 2 tim och 15 min… Och Malmömilen i jumi SKA jag klara under timmen!!! 🙂

Heja oss!
Kram

Härligt!! Jag har läst ut den roliga springboken och är otroligt inspirerad nu 🙂 Mitt första mål är att nöta Åbyrundan- och inget annat än Åbyrundan, var fjärde dag, 8 gånger. Om knän och fötter funkar efter det är jag redo för nästa steg!

Kommentarer är stängda.